Pravda

From Wikispooks
Jump to navigation Jump to search

Publication.png Pravda 
(newspaper)Rdf-entity.pngRdf-icon.png
Typenewspaper
Founded1912
Author(s)Unknown
Local copyBroken Link: [[{{{local}}}]]

Pravda is a Russian newspaper, formerly the official newspaper of the Communist Party of the Soviet Union, when it was one of the most influential papers in the country with a circulation of 11 million. After the dissolution of the Soviet Union Pravda was sold off by Russian President Boris Yeltsin to a Greek business family in 1996, and the paper came under the control of their private company Pravda International.

Secession

In 1996, there was an internal dispute between the owners of Pravda International and some of the Pravda journalists which led to Pravda splitting into different entities. The Communist Party of the Russian Federation acquired the Pravda paper, while some of the original Pravda journalists separated to form Russia's first online paper (and the first online English paper) Pravda.ru, which is not connected to the Communist Party. After a legal dispute between the rival parties, the Russian court of arbitration stipulated that both entities would be allowed to continue using the Pravda name.

Pravda.ru has used the domains english.pravda.ru and pravdareport.com for publication in English.

Reporting

Pravda.ru did report on the 2001 Mexican legislative assembly attack, in contrast to almost all other commercially-controlled media sources.[1]


 

Related Document

TitleTypePublication dateAuthor(s)Description
Document:Permindex - The International Trade in DisinformationWikispooks Page1983Stephen Dorril


References


57px-Notepad icon.png This is a page stub. Please add to it.