Difference between revisions of "The Daily Telegraph"

From Wikispooks
Jump to navigation Jump to search
(sp)
m (Text replacement - "REflist" to "Reflist")
 
(4 intermediate revisions by 2 users not shown)
Line 5: Line 5:
 
|headquarters=111 Buckingham Palace Road, London, SW1W 0DT111 Buckingham Palace Road, SW1W 0DT
 
|headquarters=111 Buckingham Palace Road, London, SW1W 0DT111 Buckingham Palace Road, SW1W 0DT
 
|type=Daily newspaper
 
|type=Daily newspaper
 +
|image=The Daily Telegraph Sep 12.jpg
 +
|image_width=400px
 +
|image_caption=Like almost all of the {{ccm}}, ''The Telegraph'' chose to support the US government's {{on}} of [[9-11]] as a [[casus belli]].
 
|website=http://www.telegraph.co.uk/
 
|website=http://www.telegraph.co.uk/
|start=1855
+
|start=1855-06-29
 +
|powerbase=http://www.powerbase.info/index.php/The_Daily_Telegraph
 
}}
 
}}
 +
'''''The Daily Telegraph''''' is a UK [[newspaper]].
 +
==Resignation==
 
[[Peter Oborne]] resigned as chief political commentator of the ''Telegraph'', declaring that "The coverage of [[HSBC]] in Britain's ''Telegraph'' is a fraud on its readers."<ref>https://www.opendemocracy.net/ourkingdom/peter-oborne/why-i-have-resigned-from-telegraph</ref>
 
[[Peter Oborne]] resigned as chief political commentator of the ''Telegraph'', declaring that "The coverage of [[HSBC]] in Britain's ''Telegraph'' is a fraud on its readers."<ref>https://www.opendemocracy.net/ourkingdom/peter-oborne/why-i-have-resigned-from-telegraph</ref>
 
 
{{SMWDocs}}
 
{{SMWDocs}}
{{Stub}}
+
==References==
 +
{{Reflist}}

Latest revision as of 08:11, 10 December 2017

Publication.png The Daily Telegraph 
(corporate mediaPowerbase SpartacusRdf-icon.png
The Daily Telegraph Sep 12.jpg
Like almost all of the commercially-controlled media, The Telegraph chose to support the US government's official narrative of 9-11 as a casus belli.
TypeDaily newspaper
Founded1855-06-29
Author(s)Unknown
Exposed byPeter Oborne

The Daily Telegraph is a UK newspaper.

Resignation

Peter Oborne resigned as chief political commentator of the Telegraph, declaring that "The coverage of HSBC in Britain's Telegraph is a fraud on its readers."[1]

 

A document sourced from The Daily Telegraph

TitleTypeSubject(s)Publication dateAuthor(s)
Document:MI5 and MI6 pay out £12m to Britons held in GuantánamowebpageMI6
MI5
Guantánamo Payout
11 August 2011Christopher Hope


References